Δημοσίευση: 5 / 3 / 2017
Γ. Τσαβλίρης: Μεγαλώσαμε με το να εκτιμούμε το μεροκάματο.. και αυτό το μάθαμε στα Liberty
« - Συγκινούμαι γιατί είμαστε πάνω σε ένα βαπόρι, το οποίο στην ουσία γέννησε την νεότερη, μεγάλη ελληνική ναυτιλία » δήλωσε στο maritimes.gr ο κ. Γιώργος Τσαβλίρης,

της Tsavliris Salvage Group , στα πλαίσια της τιμητικής εκδήλωσης που διοργάνωσε το International Propeller CLUB, Port of Piraeus σε συνεργασία με τον Όμιλο Φίλων του «Hellas Liberty» στις 23 Φεβρουαρίου, για την ελληνοαμερικανική φιλία.

Ο κ Τσαβλίρης, μιλά για όλα όσα συνδέουν τον ίδιο και την οικογένειά του με το συγκεκριμένο τύπο πλοίου, αλλά και για τις συνθήκες εργασίας του τότε και του σήμερα στα βαπόρια.  « - Ο πατέρας μου, Αλέξανδρος Τσαβλίρης, ίδρυσε την εταιρεία του στο Λονδίνο το 1939 και μετά τον Πόλεμο, στο διάστημα 1948- 1950 άρχισε να αγοράζει τα πρώτα Liberty, φτάνοντας στα τέλη του ’50 να έχει υπό την ιδιοκτησία του 15- 16 τέτοια πλοία.»

« - Το δικό μου play grounds (παιδική χαρά) ήταν τα Liberties.» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαβλίρης « Μέσα στην κρίση τη μεγάλη, εμείς τότε ήμασταν 9- 10 χρονών και κατεβαίναμε στην Ελευσίνα που ήταν 3- 4 βαπόρια μας παροπλισμένα. Εκεί ήταν το παιχνίδι μας. Όταν πέρασε η κρίση και τα βαπόρια  έπρεπε  να ταξιδέψουν εμένα δεν μου άρεσε…»

« - Εμείς ιστορικά συνδεόμαστε με αυτά τα βαπόρια, αυτά μας φτιάξανε, αυτά μας βάλανε στον χάρτη, αυτά μας μάθανε και τον τρόπο που λειτουργούσε η ελληνική ναυτιλία τότε. Εγώ, όπως και τα δυο μου αδέρφια μεγαλώσαμε με το να εκτιμούμε το μεροκάματο, δεν αποκαλούμε τον εαυτό μας εφοπλιστές και αυτό το μάθαμε πάνω στα βαπόρια αυτά » πρόσθεσε ο κ. Τσαβλίρης, ο οποίος πρωτομπαρκάρισε στα Liberty στην ηλικία των 16 ετών.

« Μπαίναμε στα βαπόρια και βλέπαμε το πλήρωμα σαν οικογένειά μας. Ανεβαίναμε στη γέφυρα των βαποριών και έβλεπες ένα χάρτη και έναν εξάντα μόνο, σε αντίθεση με τα σημερινά πλοία που ταξιδεύουν με σύστημα GPS. Είχαμε εδώ στην Ελλάδα ναυτικούς, οι οποίοι ξέρανε και ταξιδεύανε τα βαπόρια. »

« - Και η νεολαία σήμερα πρέπει να καταλαβαίνει ότι η ζωή δεν είναι η ευκολία. Πρέπει κανείς να σκληραγωγηθεί, να θυσιαστεί και να θυσιάσει, να κρατήσει τη λεβεντιά, τη νοοτροπία και την ικανότητα να δουλεύει, αλλά και να πιστεύει στον Θεό ». Είναι το μήνυμα που στέλνει ο κ. Τσαβλίρης στους νέους της σύγχρονης εποχής, επισημαίνοντας παράλληλα ότι αξίζει τιμή στους παλιούς, οι οποίοι ταξίδευαν σε συνθήκες πολύ δυσκολότερες από τις σημερινές.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη μεταφορά του «Hellas Liberty» από την Tsavliris Salvage Group το 2009, από την Αμερική στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, ο κ. Τσαβλίρης είπε ότι εκείνη την περίοδο προσέλαβαν ένα πολωνέζικο ρυμουλκό για το «Liberty», ενώ η Tsavliris Salvage Group ανέλαβε όλη τη διαχείριση και τον κίνδυνο της ρυμούλκησης.

« Στην κατάσταση που βρισκόταν το βαπόρι, δεν ήταν και το πιο εύκολο να περάσει τον Ατλαντικό μέσα στο χειμώνα.  Μέχρι να έρθει στην Ελλάδα έκανα 15 τηλεφωνήματα την ημέρα φοβούμενος μη βουλιάξει το βαπόρι γιατί ήταν σε πολύ κακκή κατάσταση.» αποκάλυψε ο ίδιος στο maritimes.gr και απέδωσε την επιτυχία του τολμηρού εγχειρήματος της ρυμούλκησης του ιστορικού πλοίου στη «συνέργεια» που χαρακτήριζε τα στελέχη της Tsavliris Salvage Group.

Έπειτα, συνοψίζοντας όλα εκείνα τα συστατικά που κατά τον ίδιο βοηθούν τη ζωή να κυλά παρά τις δυσκολίες, ο κ. Τσαβλίρης αναφέρθηκε κατά σειρά στην «παιδικότητα», τον «ενθουσιασμό», το «κουράγιο» και την «πίστη στον Θεό».

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  με Google+
  με LinkedIn