Δημοσίευση: 11 / 9 / 2019
Οι συνθήκες είναι πλέον κατάλληλες να επιλυθούν χρόνια προβλήματα της ελληνικής ναυτιλίας: Πλακιωτάκης
Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να κτίσει νέες βάσεις για να δοθούν λύσεις σε χρόνια προβληματα της ελληνικής ναυτιλίας εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης μιλώντας σε εκδήλωση της Ειδικής Κομματικής Οργάνωσης Ναυτιλίας της ΝΔ.

Όσον αφορά στην ποντοπόρο η οποία εισέρχεται σε νέα μονοπάτια από τον Γενάρη, όπως σημείωσε σε συνάντηση του με τον Γ.Γ του ΙΜΟ εξέφρασε τις επιφυλάξεις για την εφαρμογή των νέων κανονισμών, πχ στους τομείς ασφάλειας και διαθεσιμότητας.

«Ρώτησα αν υπάρχει Plan B. Η απάντηση δεν ήταν ούτε θετική ούτε αρνητική και αυτό μας δημιουργεί τουλάχιστον προβληματισμό,» σημείωσε ο υπουργός. 

Μεταξύ των στόχων είναι η προσέλκυση περισσότερων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς μόνο το 15 % των ελληνόκτητων είναι σήμερα υπό ελληνική σημαία, είπε.

Ο κ. Πλακιωτάκης υποσχέθηκε πως το θεσμικό πλαίσιο θα γίνει πιο ελκυστικό και ευέλικτο, η γραφειοκρατία θα μειωθεί και η Ελλάδα θα αντιγράψει επιτυχημένα μοντέλα. 

Στον τομέα των λιμένων επισήμανε πως ήδη δίνεται ώθηση στην επένδυση στο λιμάνι Πειραιά. 

Στις 25 Σεπτεμβρίου θα εξεταστεί το νέο βελτιωμένο master plan που κατατέθηκε και μέλημα είναι μια win- win κατάληξη ώστε η τοπική οικονομία να απολαύσει την προστιθέμενη αξία, είπε. 

Όσον αφορά στα υπόλοιπα λιμάνια που αντιμετωπίζουν διαχρονικά προβλήματα, ο κ. Πλακιωτάκης δεσμεύτηκε για αναθεώρηση της λιμενικής στρατηγικής της χώρας ώστε το υπουργείο να έχει κεντρικό ρόλο στο λιμενικο σύστημα. 

Στους άμεσους στόχους περιλαμβάνεται η δημιουργία υπηρεσίας λιμενικών υποδομών και στο υπουργείο Ναυτιλίας, εξήγησε. 

Στον τομέα του γιοτινγκ που μπορεί να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την εθνική οικονομία, υπάρχει επίσης το παράδοξο συναρμοδιοτήτων πρόσθεσε. 

Προκειμένου να δοθούν λύσεις, θα δημιουργηθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλων χωρών με κεντρικό μήνυμα: ανοικτές θάλασσες για όλους, υπογράμμισε ο υπουργός. 

Ο κ. Πλακιωτάκης υποσχέθηκε επίσης επένδυση στον τομέα των υπηρεσιών, ενθάρρυνση επενδύσεων στα ναυπηγεία και στήριξη του λιμενικού σώματος και της ναυτικής εκπαίδευσης. 

Σε συνεργασία και με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ήδη έγιναν τα εγκαίνια σχολής που είχε ιδρυθεί το 2017 στη Μακεδονία και παρέμενε κλειστή και προχωρά και ο εκσυγχρονισμός σχολής στον Ασπρόπυργο, ανακοίνωσε. 

«Θα καταθέσουμε ολιστικό σχέδιο για τη ναυτική εκπαίδευση. Η πρώτη ναυτιλία του κόσμου θα πρέπει να έχει τουλάχιστον υψηλού επιπέδου ναυτική εκπαίδευση,» υπογράμμισε, προσθέτοντας πως θα ανοίξουν και οι πυλες για ιδιωτικές σχολές (που άλλωστε ήδη λειτουργούν) γιατί είναι ωφέλιμος ο υγιής ανταγωνισμός. 

Όσο για την ακτοπλοΐα μετά και από την περίπτωση της Σαμοθράκης φέτος το καλοκαίρι,  ο κ. Πλακιωτάκης μίλησε  για ένα νέο καθεστώς άγονων γραμμών με αυξημένο προϋπολογισμό μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων που έχει πιο ευέλικτο πλαίσιο σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας.

Από την πλευρά της Ε.Κ.Ο Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας ο Πρόεδρός της Λευτέρης Παπαναστασίου υπογράμμισε πως μετά από δέκα χρόνια κρίσης η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά στην μεγάλη πρόκληση να κάνει ένα άλμα προς την ανάπτυξη που πρέπει να συνοδεύεται από μεταρρυθμίσεις.

«Χωρίς ανάπτυξη δεν μπορεί να υπαρξει κοινωνική συνοχή και πρόοδος. Κύρια εργαλεία μας πρέπει να είναι η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, της εξωστρέφειας, η επένδυση στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες και ένα ψηφιακό κράτος φιλικό προς το επιχειρείν,» είπε ο κ. Παπαναστασίου.

Βασικός πυλώνας της αναπτυξιακής δυναμικής της Ελλάδας είναι πάντα η ναυτιλία η οποία πρέπει ως εθνικό κεφάλαιο να έχει ενιαία φωνή πέρα από κόμματα, υπογράμμισε.

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn