Δημοσίευση: 11 / 10 / 2017
«Η Λεμεσός ως ναυτιλιακό και ενεργειακό κέντρο»
Το παγκόσμιας εμβέλειας Συνέδριο «Ναυτιλιακή Κύπρος 2017 συνεχίστηκε σήμερα για τρίτη μέρα στη Λεμεσό και ολοκληρώθηκε με επιτυχία.

Οι σημερινές διεργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με χαιρετισμό από το Δήμαρχο Λεμεσού, κ. Νίκο Νικολαΐδη με θέμα «Η Λεμεσός ως ναυτιλιακό και ενεργειακό κέντρο» (Limassol as a maritime and energy hub). Ο κ. Νικολαΐδης σημείωσε ότι η Λεμεσός είναι η πόλη των καινούριων ευκαιριών και η πόλη με το μεγαλύτερο λιμάνι της Κύπρου και αποτελεί ένα πλήρως ανεπτυγμένο ναυτιλιακό κέντρο. Ο Δήμαρχος χαρακτήρισε τη Λεμεσό ως την οικονομική πρωτεύουσα του νησιού η οποία προσφέρει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Επισημάνθηκε ότι, ο Δήμος Λεμεσού στηρίζει όλες τις προσπάθειες που αφορούν στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.

Ακολούθησε συζήτηση με θέμα «Προβλέψεις της Αγοράς» (Market Forecasting) την οποία συντόνισε ο κ. Bob Jaques, Συντάκτης της ναυτιλιακής έκδοσης Seatrade Maritime Review. Στη συζήτηση έλαβε μέρος ο κ. Alfred Hartmann, Πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Πλοιοκτητών (Association of German Shipowners-VDR) ο κ. Φώτιος Κατσούλας, Διευθυντής Ναυτιλιακών Δεδομένων και Αναλυτής Στόλου & Νεότευκτων της Affinity Research LLP και ο κ. Peter Sand, Επικεφαλής Αναλυτής Ναυτιλίας της BIMCO. Η συζήτηση εστιάστηκε στις τρέχουσες τάσεις της αγοράς. Σημειώθηκε πως, το να καταστούν τα ναύλα επικερδή είναι ένας εφικτός στόχος για το προσεχές μέλλον. Επισημάνθηκε πως, στην αγορά παρατηρείται μια ουσιαστικά καλύτερη ισορροπία μεταξύ της προσφοράς και ζήτησης. Αναφέρθηκε ότι, μπορεί  η ζήτηση να είναι κάτι πέραν του ελέγχου των πλοιοκτητών όμως οι πλοιοκτήτες μπορούν να ελέγχουν την προσφορά πλοίων. Τονίσθηκε σχετικά η σημασία συνέχισης της διάλυσης πλοίων. Αναφέρθηκε η ύπαρξη σημαντικής ζήτησης στην αγορά των φορτιών χύδην στο πρώτο μισό του έτους το οποίο είναι ένδειξη της θετικής ανάπτυξης των βιομηχανιών που επηρεάζουν την παγκόσμια ναυτιλία. Όσον αφορά στα πετρελαιοφόρα, αναφέρθηκε ότι η αγορά θα κινηθεί ανοδικά μέχρι το 2020 νοουμένου ότι θα διατηρηθεί η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Ο στόλος των δεξαμενοπλοίων αυξάνεται και η διάλυση των πλοίων επηρεάζεται από το τρέχον ηλικιακό προφίλ του παγκόσμιου στόλου. Έγινε αναφορά στο ότι τον Σεπτέμβριο του 2017 παραγγέλθηκαν τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παράλληλα με την αναφορά στη μείωση της διάρκειας ζωής των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με παράδειγμα τη διάλυση πλοίου ηλικίας 9 ετών. Αναφορά έγινε επίσης στην κατάρρευση της Hanjin Shipping και στην απαιτούμενη περίοδο ανάκαμψης της αγοράς. Τα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σημείωσαν αύξηση τους τελευταίους μήνες και αυτό είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο.

H δεύτερη συζήτηση είχε ως θέμα  «Εξόρυξη Υδρογονανθράκων Πρόσω Ολοταχώς» (Drilling Forward). Συντονιστής της συζήτησης αυτής ήταν κ. Sony Kapoor, Διευθύνων Σύμβουλος του “Re Define” – Institute for New Economic Thinking. Στη συζήτηση αυτή έλαβε μέρος ο κ. Γιώργος Λακκοτρύπης, Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Γιώργος Παπαναστασίου, Διευθύνων Σύμβουλος της VTT Vasiliko Ltd και η κα. Elfride Covarrubias, Διευθύντρια Ανάπτυξης Επιχειρήσεων για την Ιταλία και Περιοχή Μεσογείου του DNV GL. Οι ομιλητές ανέλυσαν τις προοπτικές από την έρευνα και εξόρυξη υδρογονανθράκων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου καθώς και τις γεωπολιτικές πτυχές. Οι μεγάλες ποσότητες υδρογονανθράκων στην περιοχή και η προοπτική για ύπαρξη σημαντικών πόρων έχουν προκαλέσει μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον. Η Ανατολική Μεσόγειος παραμένει μια από τις πιο ανεξερεύνητες περιοχές του κόσμου. Η εξόρυξη και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων αποτελεί μεγάλη ευκαιρία όσον αφορά στην ενεργειακή ασφάλεια, οικονομική ευημερία και περιφερειακή συνεργασία. Τονίστηκε ότι, από την εκμετάλλευση των πόρων αυτών προκύπτουν πολλές τεχνικές, διοικητικές, νομικές και πολιτικές προκλήσεις. Ως εκ τούτου, οι πόροι αυτοί θα πρέπει να τύχουν εκμετάλλευσης προς όφελος όλων των κρατών της περιοχής προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν αχρείαστες αντιπαραθέσεις στην ήδη ευαίσθητη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Σημειώθηκε η πολιτική της κυπριακής Κυβέρνησης όσον αφορά στη στρατηγική που ακολουθείται για τους υδρογονάνθρακες η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την γεωπολιτική ευθυγράμμιση με τις γειτονικές χώρες και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Κύπρο, την έρευνα και εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων, τις απαιτούμενες υποδομές και τη σχετική νομοθεσία. Τονίσθηκε ότι, η Κύπρος πρέπει να επενδύσει στο μέλλον των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας όπως επίσης και στον τομέα της εκπαίδευσης. 

Με την ολοκλήρωση της πιο πάνω τελευταίας συζήτησης, ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων κ. Αλέκος Μιχαηλίδης,  απηύθυνε τα Καταληκτικά Σχόλια του Συνεδρίου. Ευχαρίστησε όλους τους συμμετέχοντες, ομιλητές και συντονιστές των συζητήσεων καθώς και τους χορηγούς και συνδιοργανωτές του Συνεδρίου, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Κυπριακή Ένωση Πλοιοκτητών.

 

 

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn