Τρίτη, Ιανουάριος 19, 2021
08/11/2020

ΟΛΠ: μετέχει διαδικτυακά στην έκθεση Σανγκάης, επενδύει επιπλέον 90 εκατ ευρώ του χρόνου στον Πειραιά

Στη λειτουργία του ΟΛΠ εν μεσω πανδημιας, τα πλάνα για το μέλλον και τη συνεισφορά στην τοπική κοινωνία ανεγέρθηκαν μεταξύ άλλων στελέχη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΠ ΑΕ, μιλώντας σε δημοσιογράφους κατα την διαδικτυακή συζήτηση που έγινε αυτή τη βδομάδα στο πλαίσιο της συμμετοχής της εταιρειας στην 3η Διεθνή Έκθεση Εισαγωγικού Εμπορίου (CIIE) στη Σαγκάη.

Οι εκπρόσωποι της Εταιρείας δεν είχαν φετος φυσική παρουσία λόγω των περιορισμών της COVID-19, αλλά η ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει ενεργά και έχει περίπτερο σε αυτή τη μεγάλη έκθεση, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ενημερώνονται για τις δραστηριότητες του λιμανιού.

Στη διάρκεια της διαδικτυακής συζήτησης τα στελέχη της εταιρείας σημείωσαν πως έκλεισε πλέον 10 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα η μητρική COSCO με οφέλη για την τοπική κοινωνία και οικονομία.

Για παράδειγμα πέρυσι είχε προμηθευτική δαπάνη 40 εκατ. ευρώ εκ των οποιων το 90% δαπανήθηκε σε πάνω απο 1000 τοπικούς και εθνικους προμηθευτές. Στο λιμάνι σήμερα (σε ΟΛΠ και ΣΕΠ) απασχολούνται άμεσα πάνω από 3.500 εργαζόμενοι και πάνω από 10.000 σε έμμεσες θέσεις εργασίας.

Πέρυσι η εταιρεία ΟΛΠ κατέβαλε 18.5 εκατ ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές και 49.2 εκατ. σε φόρους.

Μισό δισεκ έσοδα είχε μέχρις στιγμής στη δεκαετία το ελληνικό δημόσιο απο την επένδυση, υπογραμμίστηκε.

Του χρόνου θα επενδυθούν επιπλέον 70 εκατ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό και την αύξηση της δυναμικότητας των τριών προβλητών εμπορευματοκιβωτίων και στη ναυπηγοεπισκευαστική.
H ναυπηγοεπισκευή και τα containers αντιστάθμισαν τις απώλειες του λιμανιού λόγω πανδημίας.

Το πρώτο εξάμηνο φέτος, ο κύκλος εργασιών έφτασε σε € 66,5 εκατ. έναντι € 70,6 εκατ. της αντίστοιχης περιόδου 2019, κυρίως λόγω της βουτιάς της κρουαζιέρας κατά 83,9% (€ 3,7 εκατ.) και της Ακτοπλοΐας κατά 32,8% (€ 1,6 εκατ.) και της Διακίνησης Αυτοκινήτων κατά 28,3% (€ 2,2 εκατ.).

Απο την αλλη τα έσοδα στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν κατά 17,8% (€2 εκατ.) στη Ναυπηγοεπισκευή κατά 21,8% (€ 1,4 εκατ).

Απο τη 93η προ δεκαετιας ο Πειραιάς ειναι πλέον στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο και πρωτη στη Μεσόγειο και 4η στην Ευρώπη πίσω από το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και την Αμβέρσα στη διακίνηση containers, αλλα η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζει τα όριά της, καθως περυσι εξυπηρετήθηκαν πάνω από 5,65 TEU (containers).

Γι αυτό η Διοίκηση του ΟΛΠ επιμένει στην ανάγκη άμεσης κατασκευής μίας τέταρτης προβλήτας που θα αυξήσει τη συνολική ετήσια δυναμικότητα στα 10 εκατ. ΤΕU στην θέση του υφιστάμενου τερματικού αυτοκινήτων ο οποιος θα μετατοπιστεί.

Αν έχει εγκριθεί έως του χρόνου τον Μάρτιο η κατασκευή της θα χρειαστεί τρία χρόνια να ολοκληρωθεί, είπαν στελέχη του ΟΛΠ.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας