Σάββατο, Σεπτέμβριος 24, 2022
24/07/2022

Το αναθεωρημένο Master Plan του ΟΛΠ εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ

Εγκρίθηκε από την Επιτροπή Σχεδιασμού & Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το αναθεωρημένο Master Plan της Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ ΑΕ), με σκοπό να προχωρήσει η υλοποίηση των έργων της Cosco για τη νέα προβλήτα κρουαζιέρας (στο λιμάνι του Πειραιά).

Να σημειωθεί ότι το νέο σχέδιο ανάπτυξης του λιμένα που περιλαμβάνει τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία θα αποσταλεί προς έγκριση στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και αναμένεται και η σχετική έκδοση Προεδρικού Διατάγματος.

Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη άνοιξη το ΣτΕ ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan για επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού του Πειραιά το 2016 στην Cosco Group Limited. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρθηκε ότι η έγκριση του Master Plan από την ΕΣΑΛ δεν ήταν νόμιμη, καθώς δεν είχε προηγηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένος Πειραιά, όπως προβλέπεται από τον νόμο. Έτσι η ΟΛΠ ΑΕ προχώρησε στις απαραίτητες προσαρμογές ώστε το επενδυτικό της σχέδιο να συμβαδίζει με τις αποφάσεις των αρμόδιων διοικητικών και δικαστικών αρχών και τη Σύμβαση Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.

Ανάδοχος του εν λόγω έργου που ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις της Cosco έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ. Η νέα προβλήτα έχει μήκος περίπου 1.510 μέτρα και μεταβλητό βάθος από -19 έως -29.50 μέτρα, ενώ προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων με μήκος 390 μέτρα και 350 μέτρα αντίστοιχα.

Επιπρόσθετα, στις υποχρεωτικές επενδύσεις που προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς στην στην Cosco προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά προς τα νότια, νέο επιβατικό σταθμό, τέσσερα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταόροφου κτιρίου στάθμευσης οχημάτων στην προβλήτα Ηρακλέους καθώς και νέων αποθηκών σε έκταση 80 στρεμμάτων. Ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων, η υπόγεια οδική σύνδεση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ και η βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος.

Την ίδια ώρα έντονες είναι αντιδράσεις του Δημάρχου Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστου Βρεττάκου ο οποίος ανάφερε μεταξύ άλλων ότι "Η ΕΣΑΛ προχώρησε σε συνεδρίαση για να εγκρίνει το master plan της Cosco που το είχε εγκρίνει και το 2019. H ΕΣΑΛ και η κυβέρνηση δεν εφαρμόζουν ούτε καν τον νόμο που ψήφισαν, προχωρώντας σε προεδρικό διάταγμα που θα αδειοδοτήσει τα έργα της Cosco χωρίς καμία διαβούλευση, χωρίς εγκεκριμένη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όπως το ΣτΕ της επιβάλλει". Ενώ τόνισε ότι "Τα έργα που θα επιβαρύνουν τη ζωή ανθρώπων της πόλης δεν θα προχωρήσουν. Ανεξάρτητα από τις αποφάσεις της κυβέρνησης θα αποτραπούν και από τους αγώνες των κατοίκων αλλά και με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη".

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας