Σάββατο, Οκτώβριος 31, 2020
02/01/2020

Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες αντιτίθενται στην οδηγία για την πρόσδεση κοντέινερ

Oι ευρωπαϊκές εταιρειες θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων και τροφοδοσίας αντιτίθενται στις προσπάθειες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) να επαναπροσδιορίσουν την πρόσδεση των εμπορευματοκιβωτίων ως δραστηριότητα διακίνησης εμπορευμάτων, προκειμένου να τεθεί υπό τον έλεγχο συνδικατων λιμενεργατών.

Η επαναδιατύπωση, για την οποία η ITF επιδιώκει την αποδοχή σε έναν αυξανόμενο αριθμό ευρωπαϊκών λιμένων, θα σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα αναλαμβάνουν την πρόσδεση των εμπορευματοκιβωτίων υπό την επίβλεψη του κυβερνήτη του πλοίου, ενω αυτό ήταν προηγουμένως καθήκον του πληρώματος.

Έξι ευρωπαϊκές εταιρειες θαλάσσιων μεταφορών μικρών αποστάσεων και τροφοδοσίας, που ολες τους κατέχουν πλοία κάτω των 170 μέτρων, απαντούν ότι η αλλαγή είναι νομικά ανεφάρμοστη, περιορίζει τον ανταγωνισμό για δραστηριότητες πρόσδεσης, θα φέρει επιπλέον κόστος και καθυστερήσεις στη φόρτωση / εκφόρτωση των εμπορευματοκιβωτίων. Τα επιχειρήματα της Ένωσης ότι η πρόσδεση από λιμενεργάτες είναι ασφαλέστερη είναι αβάσιμα, λένε οι εταιρείες.

"Πλήρως καταρτισμένα συνεργεία πλοίων σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια αναλαμβάνουν συστηματικά την πρόσδεση των εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τις αυστηρές οδηγίες ασφαλείας", δήλωσε ο Patrick van de Ven, ιδρυτικός συνεργάτης της Venturn, μιας εταιρείας συμβούλων ναυτιλίας και εφοδιαστικής με έδρα το Ρότερνταμ.

«Είναι εξοικειωμένοι με το πλοίο και τα εγχειρίδια για τη διασφάλιση του φορτίου του και έχουν συμφέρον να εξασφαλίσουν ότι το φορτίο ασφαλίζεται απόλυτα στο πλοίο πάνω στο οποίο ζουν».

Η τροποποιημένη ρήτρα των λιμενεργατων είναι το αποτέλεσμα μιας πενταετούς εκστρατείας του ITF για την «ανάκτηση της πρόσδεσης για τους λιμενεργάτες», η οποία έγινε μέρος μιας πρόσφατης συμφωνίας του International Bargaining Forum (IBF) μεταξύ μιας διαπραγματευτικής ομάδας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Συμβουλίου Απασχόλησης (IMEC) και της ITF. Η ρήτρα των Dockers 'ισχύει για τους πράκτορες των μελών της IMEC από την Πρωτοχρονιά.

Η ομάδα ιδιοκτητών υποστηρίζει πως ο κλάδος δεν εκπροσωπήθηκε πλήρως στις διαπραγματεύσεις. Η ομάδα έχει ζητήσει συμβουλές για να αμφισβητήσει τη νομιμότητα της τροποποιημένης ρήτρας λιμενεργατών σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ.

Σύμφωνα με το κείμενο της νέας ρήτρας λιμενεργατών, εάν οι λιμενεργάτες δεν είναι διαθέσιμοι για τα εμπορευματοκιβώτια, το ITF θα εξακολουθήσει να απαιτεί από τις εταιρείες να ζητούν την άδεια των συνδικάτων για να επιτελέσουν το έργο και να αποδείξουν ότι οι μεμονωμένοι ναυτικοί προσφέρθηκαν εθελοντικά.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας