Κυριακή, Σεπτέμβριος 19, 2021
09/04/2021

Τα πλοία μικρών αποστάσεων χρήζουν άμεσης αντικατάστασης

"Γερασμένος" χαρακτηρίστηκε ο ευρωπαϊκός στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Toepfer Transport (TT) στο Αμβούργο, επισημαίνοντας πως θα χρειαστεί η αντικατάσταση του τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με την ΤΤ, περίπου το 50% του ευρωπαϊκού στόλου μικρών αποστάσεων είναι άνω των είκοσι ετών, ενώ το 24% το στόλου θα φτάσει στο τέλος της οικονομικής τους ζωής τα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, όπου και θα χρειαστεί η αντικατάσταση του. Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών (orderbook) ανέρχεται περίπου στο 3,5% του εμπορικού στόλου.

Επίσης, η ΤΤ επισημαίνει ότι "η ανισορροπία που υπάρχει μεταξύ του ταχέως γηράσκοντος στόλου και οι ελάχιστες παραγγελίες είναι ακόμη υψηλότερη, καθώς τα πλοία άνω των 20 ετών τείνουν να πωληθούν σε άλλες αγορές".

Αξίζει να αναφερθεί οτι τα "vintage" όπως χαρακτηρίζονται πλέον πλοία μικρών αποστάσεων, ήταν η αφορμή που ώθησε την εταιρεία Viridis Bulk Carriers να δράσει στοχευμένα, προχωρώντας στη κατασκευή πλοίων με χρήση αμμωνίας ως καύσιμο. Να αναφέρουμε οτι η εν λόγω εταιρεία έχει λάβει ήδη την υποστήριξη της νορβηγικής κυβέρνησης μέσα απο το πρόγραμμα "Green Platform" για το σχεδιασμό πλοίων με "ammonia-powered Flexbulk". Η εταιρεία Viridis σε συνεργασία με τις Amon Maritime, Navigare Logistics & Mosvolds Rederi ένωσαν τις δυνάμεις τους προκειμένου να δημιουργήσουν bulk carriers, που το 2024 θα κάνουν χρήση της αμμωνίας ως καύσιμο και θα έχουν μηδενικές εκπομπές CO2. Επίσης, τα συγκεκριμένα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να πλεύσουν περισσότερα από 3.000 ναυτικά μίλια μεταξύ των ανεφοδιασμών.

Ο André Risholm , CEO της Amon Maritime, ισχυρίστηκε ότι η "χρήση αμμωνίας ως καύσιμο, θα επιτρέψει να αναπτυχθούν οικονομικά-αποδοτικα και ισχυρά πλοία με επαρκή επιχειρησιακή εμβέλεια σε ευέλικτες συναλλαγές".

Απο την πλευρά του, ο Espen Nordstrøm, CEO της εταιρείας Navigare Logistics, τόνισε ότι "στο Flexbulk project θα δημιουργηθεί ένα εφοδιαστικό δίκτυο φορτίων με επιλεγμένους πελάτες που θα εξυπηρετούνται απο καινοτόμα πλοία με αμμωνία".

Ενώ ο Jan Sigurd Vigmostad, Chief Investment Officer, της εταιρείας Glastad Holing & Mosvolds Rederi, που δημιουργήθηκε πριν απο περίπου δέκα ημέρες, δήλωσε ότι:"Ο μέσος όρος των σχεδόν 30 ετών μέσου όρου ευρωπαϊκών πλοίων μικρών αποστάσεων, βρίσκεται στα πρόθυρα μιας πολύ αναγκαίας διαδικασίας ανανέωσης. Ενώ σημείωσε χαρακτηριστικά ότι θα ήταν σκόπιμο να παραλειφθεί η σταδιακή μείωση των εκπομπών ρύπων και να βρεθεί κατευθείαν μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη λύση".

Ο "ηλικιωμένος" στόλος των πλοίων μικρών αποστάσεων απο ότι φαίνεται θα δημιουργήσει άμεσα μια αυξανόμενη ζήτηση νεότευκτων πλοίων.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας