Σάββατο, Σεπτέμβριος 24, 2022
02/12/2021

Χ. Σημαντώνης: Η ελληνική ναυτιλία μικρών αποστάσεων πρέπει να εκσυγχρονιστεί & να συμβάλει στην κλιματική ουδετερότητα άμεσα

"Βρισκόμαστε μπροστά σε παγκόσμιες ριζικές αλλαγές, που θα επαναπροσδιορίσουν απόλυτα τον κλάδο της ναυτιλίας. Όσα θεωρούσαμε δεδομένα θα αναθεωρηθούν και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των νέων έργων θα αναπροσαρμοστεί υιοθετώντας τους νέους κανονισμούς για την κλιματική αλλαγή,όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ο Χαράλαμπος Σημαντώνης, Πρόεδρος ΕΕΝΜΑ, μιλώντας στο πλαίσιο του συνεδρίου Annual Conference Of Marine Technology- The Challenges of 2030. Technologies and Regulations.

Συγκεκριμένα, ανάφερε ότι "Το πακέτο της ΕΕ θέτει νέους οδηγικούς στόχους σε όλους σχεδόν τους κλάδους και η πρόκληση για μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου κατά 55%,από 40% που ήταν, έως το 2030 αποτελεί το στοίχημα των επόμενων δεκαετιών. Η ναυτιλία βέβαια έχει αποδείξει ότι μπορεί να επαναπροσδιορίζεται συνεχώς, υιοθετώντας πρώτη καινοτόμες τεχνολογίες και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες για τον συνεχή εκσυγχρονισμός της, επιταχύνοντας την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου σε καθαρότερα καύσιμα, μειώνοντας το κλιματικό της αποτύπωμα και συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ουσιαστικά στο στόχο της απανθρακοποίησης". Παρόλα αυτά όπως είπε ο κ. Σημαντώνης, "Ο δρόμος για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι ιδιαίτερα δύσβατος, διότι εάν και υπάρχει ένα εύρος εναλλακτικών καυσίμων, δυστυχώς δεν υπάρχει η τεχνολογία που απαιτείται. Η διαθεσιμότητα που θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των θαλάσσιων μεταφορών καθώς και οι απαραίτητες υποδομές, προκειμένου να είναι εφικτός ο στόχος των μηδενικών ρύπων στη ναυτιλία έως το 2050, απαιτούν κάποιες προϋποθέσεις που πρέπει να λάβουμε". Ειδικότερα, σημείωσε ότι "Επενδύσεις σε νέα εναλλακτικά πράσινα καύσιμα πρέπει να επιταχυνθούν προκειμένου να υπάρχει απαραίτητη επάρκεια εφοδιασμού του παγκόσμιου στόλου και ταυτόχρονα να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές στα λιμάνια, που θα επιτρέπουν την μείωση των εκπομπών των πλοίων κατά την παραμονή τους σε αυτά. Η ναυτιλια μικρών αποστάσεων, ειδικά η ελληνική μπροστά σε αυτό το νέο κανονιστικό πλαίσιο, πρόκειται να αντιμετωπίσει μεγάλες προκλήσεις, παρόλο που ο τομέας του shortsea είναι ο τομέας της ναυτιλίας που ευνοεί την εφαρμογή νέων φιλικότερων προς το περιβάλλον τεχνολογιών. Ενδεικτικά θα αναφέρω όπως τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΝΜΑ "την ηλεκτροκίνηση και την ευρύ χρήση των ηλεκτρικών πλοίων στην Β. Ευρώπη, καθώς και την χρήση νέων εναλλακτικών καυσίμων, όπως το LNG, τα βιοκαύσιμα κλπ. Η ελληνική ναυτιλία μικρών αποστάσεων όπως σημείωσε παραμένει σχεδόν αποκλεισμένη από την δυνατότητα εκσυγχρονισμού και εναρμόνισης με τους νέους κανονισμούς λόγω απουσίας εργαλείων, υποδομών και κατάλληλου θεσμικού πλαισίου. Είναι απαραίτητη όπως είπε η αρωγή της πολιτείας και η αντιστροφή του αντι οικονομικού και αναχρονιστικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί η ελληνική short sea ναυτιλία και πρέπει αυτό (πλάσιο) να εκσυγχρονιστεί και να συμβάλει στην κλιματική ουδετερότητα άμεσα.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας