Πέμπτη, Ιούλιος 29, 2021
23/06/2021

Marine Money: Στο επίκεντρο των συζητήσεων η απανθρακοποίηση του κλάδου

Λίγες ημέρες μετά τις συσκέψεις του IMO MEPC 76, το θέμα της μείωσης των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία, ήταν μέρος πολλών συζητήσεων κατά την πρώτη ημέρα του Marine Money."Στο τέλος της ημέρας, πρόκειται να υπάρξει ένας κανονισμός που θα καθορίζει το χρονοδιάγραμμα για τη βιομηχανία στο σύνολο της", σχολίασε χαρακτηριστικά ο Hamish Norton, Πρόεδρος της Star Bulk Carriers.

Υπήρξαν μερικές διορατικές απόψεις σχετικά με θέματα περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης (ESG) και πως θα μπορούσαν αυτά να επηρεάσουν την ναυτιλιακή οικονομία. Ο H.Norton είπε μεταξύ άλλων ότι "Οι αγορές κεφαλαίων χρέους θα έχουν μεγαλύτερη τάση να ωθήσουν τη βιωσιμότητα από τις αγορές μετοχικών κεφαλαίων. Στο βαθμό που υπάρχουν περισσότεροι δανειστές και πάροχοι χρεών να εξετάζουν τη βιωσιμότητα, αυτό μπορεί να ωθήσει τη βιομηχανία να χρησιμοποιεί λιγότερο χρέος και περισσότερο μετοχικό κεφάλαιο".

Ο Τζέρυ Καλογηράτος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners έκανε λόγο για ένα πειραματισμό σε ολόκληρο τον κλάδο αναφορικά με τα νέα καύσιμα και τις τεχνολογίες, λέγοντας ότι "Χρειαζόμαστε την επενδυτική ορατότητα και βεβαιότητα ότι οι πλοιοκτήτες ως επενδυτές, θα προσπαθήσουν ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη ρύθμιση αναφορικά με την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Αν αυτό σημαίνει μια εισφορά άνθρακα που θα χρηματοδοτήσει την έρευνα και την ανάπτυξη, κάτι τέτοιο θα έπρεπε να είχε γίνει χθες".

Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav αναφερόμενος στο MEPC 76 είπε ότι "Νομίζω ότι θα δούμε την περιφερειακή ρύθμιση να επανεμφανίζεται, γιατί δεν εμπιστεύονται πλέον τον ΙΜΟ ως κεντρικό σώμα ρυθμίσεων". Αφού επισήμανε τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη φορολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε ότι "Οι ΗΠΑ αλλά και οι Κινέζοι φαίνεται να ενδιαφέρονται για ένα τέτοιο σχέδιο". Επίσης, σημείωσε ότι "Το εάν η ναυτιλία περιλαμβάνεται ή όχι στα συστήματα (εμπορίας εκπομπών ρύπων) δεν εξαρτάται πραγματικά από εμάς και αυτό είναι το πρόβλημα. Δεν έχουμε πλέον τον έλεγχο του τι θα επακολουθήσει".

O Anthony Gurnee, Διευθύνων Σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας tankers, Ardmore Shipping, αναλογιζόμενος τις εξελίξεις του ΙΜΟ, δήλωσε ότι "Νομίζω ότι αυτό θα οδηγήσει σε μια πιο κατακερματισμένη και ειλικρινά χαοτική προσέγγιση στη ρυθμιστική πλευρά". 

Το θέμα της φετινής 33ης ετήσιας Εβδομάδας Marine Money, διεξάγεται διαδικτυακά 21-23 Ιουνίου, είναι η «Χρυσή Εποχή για τη Ναυτιλία», που αντικατοπτρίζει τις εξαιρετικές προοπτικές και την ευκαιρία μετασχηματισμού για τη βιομηχανία μας.

 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας