Παρασκευή, Δεκέμβριος 02, 2022
30/03/2022

ΔΝΤ: Ο Διπλασιασμός των ναύλων μεταφοράς containers, αυξάνει και τον πληθωρισμό

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) εξέτασε τους ναύλους μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για να υπολογίσει τι επιφέρουν τα υψηλά σημερινά ναυτιλιακά έξοδα στον παγκόσμιο πληθωρισμό.

Ειδικότερα, στην τελευταία ανάρτηση που έκανε στον ιστότοπο του ΔΝΤ με τίτλο "How Soaring Shipping Costs Raise Prices Around the World", οι οικονομολόγοι του ΔΝΤ σημειώνουν ότι το κόστος μεταφοράς ενός container στις υπερωκεάνιες εμπορικές διαδρομές του κόσμου έχει επταπλασιαστεί τους 18 μήνες μετά τον Μάρτιο του 2020. Η ανάλυση προηγείται του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά δεν είναι απομονωμένος από αυτόν, καθώς αξιωματούχοι του ΔΝΤ υποστηρίζουν ότι η σύγκρουση (Ρωσίας - Ουκρανίας) πιθανότατα θα επιδεινώσει τον παγκόσμιο πληθωρισμό.

Μελετώντας δεδομένα από 143 χώρες τα τελευταία 30 χρόνια, το ΔΝΤ διαπίστωσε ότι το κόστος μεταφοράς είναι μια σημαντική κινητήρια δύναμη του πληθωρισμού σε όλο τον κόσμο: όταν οι ναύλοι διπλασιάζονται, ο πληθωρισμός αυξάνεται κατά περίπου 0,7%. Είναι σημαντικό ότι τα αποτελέσματα είναι επίμονα, κορυφώνονται μετά από ένα χρόνο και διαρκούν έως και 18 μήνες.

"Αυτό σημαίνει ότι η αύξηση του κόστους μεταφοράς που παρατηρήθηκε το 2021 θα μπορούσε να αυξήσει τον πληθωρισμό κατά περίπου 1.5 ποσοστιαίες μονάδες το 2022", δήλωσε το ΔΝΤ.

Η μελέτη του ΔΝΤ δημοσιεύθηκε σε μια εποχή όπου οι ρυθμιστικές αρχές και οι πολιτικοί, ειδικά στις ΗΠΑ, προσπαθούν να λάβουν μέτρα για να χαλιναγωγήσουν τις τιμές των εταιρειών liner. Βγήκε επίσης σε μια εποχή όπου πολλοί αναλυτές διερωτόνται εάν η έκρηξη των containers έχει όντως υποχωρήσει με όλους τους κύριους δείκτες τους να είναι σε υποχώρηση αυτόν τον μήνα και οι οικονομολόγοι εκτιμούν ότι η δυτική καταναλωτική ζήτηση έχει χαλαρώσει σε μεγάλο βαθμό χάρη στον αυξανόμενο πληθωρισμό, εν μέρει και λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς των προϊόντων.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας