Τρίτη, Φεβρουάριος 07, 2023
18/05/2022

CMA CGM & Air France-KLM ενώνουν τις δυνάμεις τους

Ο ταχύς μετασχηματισμός του γαλλικού ομίλου μεταφορών CMA CGM έκανε ένα άλλο σημαντικό βήμα με την είδηση ότι η εταιρεία υπό την ηγεσία του Rodolphe Saadé θα επενδύσει στην Air France-KLM, ενώνοντας τις δυνάμεις τους στον τομέα των αεροπορικών φορτίων.

Η μακροπρόθεσμη στρατηγική συνεργασία που υπογράφηκε (18/05) θα οδηγήσει και τα δύο μέρη να συνδυάζουν τα συμπληρωματικά δίκτυα φορτίου (cargo networks), την πλήρη χωρητικότητα των φορτίων (full freighter capacity) και τις αποκλειστικές υπηρεσίες (dedicated services).

Η συμφωνία θα έχει αρχική διάρκεια 10 ετών. Η Air France-KLM και η CMA CGM θα ενταχθούν και θα εκμεταλλευτούν αποκλειστικά τη χωρητικότητα των αεροσκαφών πλήρους φορτίου των αντίστοιχων αεροπορικών εταιρειών που αποτελείται αρχικά από έναν στόλο 10 αεροσκαφών πλήρους φορτίου και επιπλέον 12 συνδυασμένα αεροσκάφη κατόπιν παραγγελίας. Αυτή η νέα εμπορική συνεργασία καλύπτει επίσης τη χωρητικότητα των αεροσκαφών της Air France-KLM’s belly, συμπεριλαμβανομένων άνω των 160 αεροσκαφών μεγάλων αποστάσεων (long-haul aircraft).

Η CMA CGM, η οποία παρουσίασε καθαρά κέρδη 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι (2021), δήλωσε επίσης ότι θα χρειαζόταν έως και το 9% του ex-post μετοχικό κεφάλαιο της Air France-KLM.

Ο Saadé, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της CMA CGM, δήλωσε ότι "Είμαι πολύ ευχαριστημένος με αυτήν τη στρατηγική συνεργασία με την Air France-KLM. Μας επιτρέπει να επιταχύνουμε σημαντικά την ανάπτυξη του αεροπορικού μας τμήματος, CMA CGM Air Cargo, το οποίο δημιουργήθηκε πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο, και να τοποθετήσουμε τις δύο εταιρείες μας μεταξύ των κορυφαίων παικτών στον κόσμο στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών".

Ο Saadé είπε ότι η συνεργασία είναι πλήρως σύμφωνη με τη στρατηγική και τη φιλοδοξία της CMA CGM να γίνει ηγέτης στα ολοκληρωμένα (integrated) logistics.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία τρία χρόνια, που συνέπεσαν με τη μεγαλύτερη ανοδική πορεία των containerships, η CMA CGM επεκτάθηκε περαιτέρω, εξαγοράζοντας τις CEVA Logistics, Ingram Micro's Commerce & Lifecycle Services (CLS), Colis Privé και GEFCO. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, η εταιρεία δημιούργησε επίσης το CMA CGM Air Cargo.

Τα αεροπλάνα γίνονται όλο και περισσότερο το κλειδί για τις πλούσιες σε μετρητά containerlines, τους δισεκατομμυριούχους του κλάδου των μεταφορών, που βγάζουν περισσότερα χρήματα από το Facebook, την Amazon, την Apple, το Netflix και την Google.

Εν τω μεταξύ και η Mediterranean Shipping Co (MSC) συμφερόντων της οικογένειας Aponte συνδέθηκε με τη γερμανική Lufthansa νωρίτερα αυτό το έτος για να εξετάσει μια προσπάθεια εξαγοράς της πλειοψηφίας της διάδοχης της Alitalia ITA Airways, ενώ τον περασμένο μήνα και η A.P. Moller-Maersk αποφάσισε να συγκεντρώσει τις αεροπορικές της προσφορές σε ένα νέο brand, Maersk Air Cargo.

Στην Ασία υπάρχουν πολλές εταιρείες liners με αεροπορικά ενδιαφέροντα. Η ταϊβανέζικη liner Evergreen έχει την EVA Air, ενώ η ιαπωνική Nippon Yusen Kaisha (NYK) διευθύνει τη Nippon Cargo Airlines. Τον περασμένο Δεκέμβριο, το Πεκίνο (Beijing) δημιούργησε το China Logistics Group με τρεις στρατηγικούς επενδυτές, την China Eastern Air, την Cosco και την China Merchants.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας